کدخبر: 181 دوشنبه، 06 اردیبهشت 1400 - 15:45 181 پرینت خبر
علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران:

تهران جزو ۷ استان با بالاترین نرخ ابتلا به کرونا

image

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: در کشور هفت استان نرخ بالاتری از نظر ابتلا به بیماری کرونا دارند که تهران از جمله آنها است به عبارتی این استان جزو استان های هفت گانه با نرخ ابتلای بالاتر ابتلا به این بیماری است.

به گزارش روشنای راه، دکتر علیرضا زالی  در حاشیه مراسم راه اندازی چند طرح در بیمارستان لبافی نژاد تهران در جمع خبرنگاران افزود: خیز چهارم کرونا در تهران با تاخیر نسبت به سایر استان ها شروع شده است.

وی با یادآوری این که تعدادی از استان ها در ۲ هفته اول سال جدید خیز چهارم را تجربه کردند، اظهارداشت: بعد از استقرار شهروندان تهرانی که به مسافرت نوروزی رفتند، با یک تاخیر ۱۰ تا ۱۴ روزه شاهد خیر بیماری بودیم.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران ادامه داد: به همین دلیل تغییر در روند موج و رسیدن به افول برخی شاخص ها در تهران با تاخیر بیشتری نسبت به سایر استان صورت می گیرد و این کار با یک تاخیر زمانی انجام می شود.

 

مجموع بسترهای کرونایی تهران به بیش از ۸ هزار و ۵۴۹ بیمار رسید

زالی به آمار بیماران کرونایی در تهران اشاره کرد و گفت: مجموعه بستری ها در استان تهران بیش از هشت هزار  و ۵۴۹ بیمار است که از این تعداد بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی ادامه داد: موارد جدید بستری در تهران در روز گذشته یک هزار و ۶۰۰ بیمار بود که  از این تعداد  ۲۵۲ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: روز گذشته یک هزار و ۳۵۰ بیمار از بیمارستان های تهران مرخص شدند که کمک شایان توجهی به ارایه خدمات به بیماران بستری می کند.

زالی یادآور شد: با راه اندازی کلینیک های سرپایی ظرفیتی بین ۸۰۰ تا هزار تخت به صورت شناور در تهران افزایش یافته است که این کار به ارایه خدمات بهتر به بیماران کرونایی کمک شایانی می کند.

مرکز درمانی و نقاهتگاهی شهید دکتر زارع ویژه بیماران کرونایی امروز در مراسمی با حضور قاسم جانبابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیرت بیماری کرونا در کلان شهر تهران به بهره برداری رسید، همچنین بخش آی سی یو جراحی پنج تخته و مرکز درمانی سرپایی بیماران کرونا در بیمارستان شهید لبافی نژاد اغاز به کار کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز