کدخبر: 178 دوشنبه، 06 اردیبهشت 1400 - 13:04 178 پرینت خبر
انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران:

تشکیل کمیته حفاظت از آب در پی کاهش ۱۶ درصدی بارندگی در استان تهران

image

استاندار تهران از کاهش ۱۶ درصدی بارندگی سال جاری نسبت به مدت مشابه در استان تهران خبر داد و گفت: کمیته حفاظت از آب در شهرستان های استان تهران فعال می‌شود تا متناسب با مشکلات هر شهرستان تصمیم‌گیری کند.

به گزارش روشنای راه، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه حفاظت از منابع آب استان اظهار داشت: سرانه آب تجدید شونده استان تهران بعد از سیستان و بلوچستان در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

وی ادامه داد: میزان بارندگی های امسال در استان‌ تهران نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته است و در فروردین ماه که در سال های گذشته بیشترین حجم از بارندگی های سال آبی را شاهد بودیم اما امسال شاهد کاهش چشمگیر بارندگی در این فصل بودیم.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به وضعیت فعلی کمیته حفاظت از آب در شهرستان های استان تهران فعال می شود و متناسب با مشکلات هر شهرستان تصمیم گیری خواهد شد.

 لزوم پرهیز از کشت های پرآب به سبب وضعیت آبی فعلی

استاندار تهران گفت: با توجه به وضعیت فعلی آب لازم است که از کشت محصولات پرآب و کشت های دوم و سوم به ویژه در پایاب سدها توسط سازمان جهاد جلوگیری شود.

محسنی بندپی با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ٣٤٣ حلقه گاه در استان تهران مسدود شد، اظهار داشت: عملیات انسداد چاه های غیرمجاز در شعاع ۵۰۰ متری با هدف صیانت از آب شرب در استان تهران عملیاتی می شود.

استاندار تهران ادامه داد:  ۲۳ درصد مجموع آب شرب کشور در استان تهران مصرف می شود و این عدد در شهر تهران ۱۷ درصد از کل آب شرب کشور است.

محسنی بندپی سپس گفت: جلسات حفاظت از منابع آب به طور منظم در استان تشکیل می شود و شهرداری تهران و سایر دستگاه های عضو جلسه برای آبیاری فضای سبز برنامه اقدام و عمل ارائه کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز