کدخبر: 163 شنبه، 04 اردیبهشت 1400 - 15:06 163 پرینت خبر
علیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر:

تولید ۴ گروه جدید دارویی در شرکت داروسازی سها

image

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از تولید چهار گروه جدید دارویی (دیابت، گوارش، ضد درد و مکمل های دارویی) در بخش تحقیق و توسعه شرکت داروسازی سها وابسته به این سازمان خبر داد.

به گزارش روشنای راه، علیرضا عسکری با اعلام این مطلب گفت: شرکت داروسازی سها وابسته به این سازمان در حال توسعه هشت مولکول آنتی دیابت جدید با مزیت های درمانی مانند اثر محافظتی در پیشرفت نارسایی کلیه در بیماران دیابتی، اثر محافظتی در پیشرفت نارسایی کلیه در بیماران دیابتی، دفع گوارشی وکاهش بارکلیه ها، افزایش ترشح انسولین و کاهش تعداد دوزینگ روزانه مصرف دارو است.  

وی توضیح داد: در میان آنها نخستین fixed dose combination سه دارویی که اخیراً  توسط FDA به تصویب رسیده است و مزیت اصلی آن ساده کردن درمان چند دارویی در دیابت می باشد نیز وجود دارد.  

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر ادامه داد: داروی بعدی علاوه بر اثر هیپوگلیسمی، اثرات محافظتی کلیوی هم دارد و برای کاهش خطر بستری بیماران مبتلا به نارسایی قلبی در بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ۲ در اکتبر ۲۰۱۹ مورد تأیید FDA  قرار گرفته است که در مجموع با احتساب دوز ها  این دسته شامل ۱۷ SKU (واحد کالا انبار) است.  

عسکری توضیح داد: گروه درمانی بعدی دو مولکول ضد درد یکی با مزیت های درمانی اثر ضد دردی ۱۰ برابربیشتر از مسکن های مشابه و دیگری ضد درد و ضد التهاب با مزیت کاهش تعداد دوزینگ می باشد که در گروه دارو های گوارشی دو ملکول با مزیت های درمانی آنتی اسید سه جزءی خوراکی با دو مکانیسم متفاوت اثر و دیگری درمان کولیت اولسراتیو و با احتساب دوز ها این دسته شامل ۲ SKU (واحد کالا انبار) می باشد.

وی افزود: بعلاوه در دسته اورولوژی، داروهای درمان اختلالات جنسی و چند ملکول ترکیبی در سبد توسعه محصولات جدید این شرکت است.

 مدیرعامل سازمان تدارک پزشکی جمعیت هلال احمر یادآورشد: علاوه بر اینها مکمل های گیاهی بر اساس نیاز بازار و بر اساس گنجینه طب سنتی ایران نیز در لیست محصولات جدید این شرکت قرار دارد که  کاربردهای درمانی این مکمل های گیاهی که عبارتند از سه شربت، برای تقویت سیستم ایمنی خصوصاً برای کووید ۱۹، ملین کودکان و بزرگسالان، پایین آورنده همزمان قند خون و چربی خون است.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

کمک به تامین داروهای مورد نیاز کشور، تامین مواد اولیه دارویی، مکمل های غذایی و رژیمی و تجهیزات پزشکی، تکمیل، توسعه و راه اندازی واحدهای جدید دارویی و لوازم پزشکی در شرکت های تحت پوشش، انجام فعالیت های تحقیقاتی، فنی و مهندسی و خدمات در بخش سلامت جامعه و فعالیت هایی که در راستای اهداف سلامت جامعه مفید فایده باشند برخی از وظایف سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز