کدخبر: 151 پنجشنبه، 02 اردیبهشت 1400 - 14:03 151 پرینت خبر
انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران:

رسانه ها از تشکیک بی اساس در مورد تایید صلاحیت ها پرهیز کنند

image

استاندار تهران گفت: از ۲ هزار و ۶۰۰ واجد شرایط ثبت نام که در انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام کرند زیر ۶ درصد یعنی ۱۵۰ نفر رد صلاحیت شدند و میانگین استانی هم زیر ۹ درصد بود.

به گزارش روشنای راه، انوشیروان محسنی بندپی در واکنش به خبر درج شده مبنی بر افزایش رد صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر اظهار داشت: تمام تلاش وزارت کشور و استانداری‌ها به ویژه استانداری تهران این است که زمینه مشارکت آحاد جامعه را در انتخابات فراهم کنیم و بر همین اساس از ۲ هزار و ۶۰۰ واجد شرایط ثبت نام که در انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام کرند زیر ۶ درصد یعنی ۱۵۰ نفر رد صلاحیت شدند و میانگین استانی هم زیر ۹ درصد بود.

* واکنش استاندار تهران به خبری در مورد رد صلاحیت داوطلبین انتخابات
* کاهش رد صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات شورای شهر تهران نسبت به ادوار گذشته؛ لزوم مشارکت حداکثری

وی افزود: مشخص نیست که یکی از خبرگزاری‌ها بر چه اساسی گفته که در تایید صلاحیت‌ها کوتاهی شده و این قابل پیگیری است.

استاندار تهران تاکید کرد: چیزی که شفاف است و تلاش ما در ستاد انتخابات وزارت کشور و استان تهران این است که  بر اساس قانون عمل کنیم و هیچ داوطلب یا شرکت کننده‌ای نبود که خدایی ناکرده حقش ضایع شده باشد.

محسنی بندپی سپس گفت: در سنوات گذشته بیشتر از این‌ها رد صلاحیت داشتیم، ولی خداروشکر در هیات اجرایی این دوره عملکرد بسیار خوب بوده است و چیزی که در اجرا مهم است قانون، بی طرفی و فراهم کردن مقدمات و تمهیداتی است که شاهد حضور حداکثری مردم است که ما این را در دستور کار قرار داده ایم.

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز