کدخبر: 138 چهارشنبه، 01 اردیبهشت 1400 - 13:24 138 پرینت خبر
سیدموسی خادمی، استاندار لرستان:

آزادراه خرم‌آباد - بروجرد خردادماه امسال افتتاح می‌شود

image

استاندار لرستان گفت: بخشی از آزادراه سراسری خرم‌آباد - اراک ، حدفاصل بروجرد تا خرم‌آباد براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قبل از پایان فعالیت دولت دوازدهم و در خردادماه افتتاح می‌شود.

به گزارش روشنای راه، سیدموسی خادمی در حاشیه بازدید فرمانده قرارگاه خاتم‌ و معاون وزیر راه و شهرسازی از آزادراه خرم‌آباد به اراک افزود: اکنون برای تکمیل کامل و بهره‌برداری از این پروژه راهسازی مهم کشور ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های مهم و حیاتی استان، پروژه آزادراه اراک - خرم‌آباد است اظهار داشت: خوشبختانه منابع خوبی به این پروژه اختصاص داده شده و در آخرین سفر محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به لرستان  ۲۰۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده که به وزارت راه و شهرسازی تخصیص داده شده است.

وی تصریح کرد: امروز بازدید فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد و براساس توافق صورت گرفته قرار شد تا پایان خردادماه این بخش از آزادراه  به بهره‌برداری برسد.

خادمی  از مزایای این پروژه  را کاهش مسافت، بهبود وضعیت حمل و نقل و کاهش مصرف سوخت عنوان کرد و افزود: همچنین این پروژه از نظر اقتصادی بازدهی خیلی خوبی برای استان دارد.

استانار لرستان برآورد اعتبار موردنیاز برای تکمیل این پروژه را ۸۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در ۲ ماه آینده ۴۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه می شود.

عملیات اجرایی آزادراه خرم آباد - بروجرد - اراک از سال ۹۳ آغاز شد تا علاوه بر این نخستین تونل سه خطه ایران به صورت آزادراهی و به طول ۳.۲ کیلومتر در این پروژه افتتاح شود. این آزاد راه به طول ۱۳۵ کیلومتر بوده که ۷۵ کیلومتر از آن در استان لرستان در دست ساخت که  به صورت مشارکتی با قرارگاه خاتم الانبیا (ص)  و شرکت ساخت در حال اجرا بوده و بخشی از آن در حال آسفالت و زیرسازی آن تکمیل شده است.

این آزاد راه در چهارقطعه  احداث شده که قطعه اول از بروجرد تا اراک بوده و سه قطعه دیگر با پیشرفت کاری ۹۰ درصد در حوزه استحفاظی لرستان  اجرا شده است.

این طرح جزو پروژه‌هایی است که دولت روی آن متمرکز شده که طول مسیر هر قطعه بطور میانگین بین ۲۲ تا ۲۵ کیلومتر  و  در مجموع قرارداد این پروژه ۱۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز