کدخبر: 132 سه‌شنبه، 31 فروردین 1400 - 12:36 132 پرینت خبر
علی غیاثی ندوشن، مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

برگزاری بیش از ۲۰۰ فعالیت فرهنگی و هنری در خارج ازکشور طی سه سال گذشته

image

مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشریح فعالیت‌ها و چگونگی اعزام گروه‌های فرهنگی و هنری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سراسر کشور در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ از برگزاری ۲۰۲ فعالیت فرهنگی و هنری در خارج از کشور طی این مدت خبر داد.

به گزارش روشنای راه، علی غیاثی ندوشن با اشاره به اهداف و چگونگی اعزام گروه های فرهنگی و هنری استان ها به خارج از کشور گفت: اوایل دولت دوازدهم جلسه مشترکی میان مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور دکتر ابراهیمی ترکمان رئیس این سازمان برگزار شد و در این جلسه بر بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و هنری استان ها برای فعالیت های خارج از کشور تاکید شد.

وی افزود: یکی از اهداف اعزام گروه های فرهنگی و هنری استان ها به خارج از کشور، معرفی فرهنگ و هنر غنی این سرزمین در خارج از کشور در جهت تحقق دیپلماسی فرهنگی است.

غیاثی در عین حال تصریح کرد: این اقدام هر چند مسبوق به سابقه است اما در دولت دوازدهم رشد بیشتری یافته است.

مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بخشی از این برنامه ها از زمان شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی صورت گرفته است.

وی با اشاره به نقش سازمان فرهنگ و ارتباطات در انجام فعالیت های فرهنگی و هنری استان ها در خارج از کشور ادامه داد: هزینه های اعزام این گروه ها به خارج از کشور تا قبل از حضور در کشور مقصد بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اعزام کننده بوده و هزینه های پس از ورود به کشور مورد نظر بر عهده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بوده و سازمان نقش اصلی هماهنگی رایزنی های فرهنگی جمهوری اسلامی و اعزام گروه ها را عهده دار بوده است.

غیاثی با اشاره به آمار بیشترین و کمترین گروه های اعزامی استان ها به خارج از کشور، گفت: بیشترین اعزام به کشور ترکیه بوده و استان آذربایجان شرقی هم بیشترین برنامه های فرهنگی و هنری را در این کشور داشته است.

وی افزود: تعداد استان های اعزام کننده ۲۴ استان است و ۲۰۲ فعالیت فرهنگی و هنری از سوی گروه های اعزامی استان ها در خارج از کشور برگزار شده است.

مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تعداد کشورهایی که گروه های فرهنگی و هنری در آنجا به ارائه فعالیت های فرهنگی و هنری خود پرداخته اند ۴۷ کشور در سال های ۹۶ تا ۹۹ است.

 

جدول فعالیت ها و اعزام گروه های فرهنگی و هنری 

ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به خارج از کشور به تفکیک عنوان برنامه، کشور میزبان، سال اعزام و نام استان اعزام کننده

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز