کدخبر: 130 سه‌شنبه، 31 فروردین 1400 - 12:30 130 پرینت خبر
معصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده:

۲۶ درصد از پست‌های مدیریتی در اختیار بانوان است

image

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: سهم زنان در پست‌های مدیریتی هم اینک ۲۶ درصد است که تلاش می شود این میزان تا پایان دولت به ۳۰ درصد برسد.

به گزارش روشنای راه، معصومه ابتکار در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی که به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، اظهار داشت: سهم مدیریتی زنان در سال ۹۲، پنج درصد بود که در اوایل دولت دوازدهم به ۱۲ درصد و هم اینک به حدود ۲۶ درصد رسیده است.

ابتکار با بیان اینکه هم اینک بیش از هشت هزار زن مدیر در کشور و در رتبه های عالی و میانی مشغول به فعالیت هستند گفت: این آمار بدون احتساب مدیران زن در مدارس است که عملکرد بسیار خوبی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به طرح تاب‌آوری زنان در برابر مشکلات اشاره کرد و افزود: باید به دنبال رفع مشکلات این قشر با توجه به شرایط هر منطقه باشیم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده اظهار داشت: مشکلات جوامع محلی باید احصا و در طرح تاب آوری راهکارهایی ارایه شود تا زنان بتوانند شرایط زندگی را تغییر دهند. 

وی گفت: برای رفع مشکلات زنان در حوزه اشتغال باید در حوزه شهری با ایجاد تعاونی زنان و  در حوزه روستایی با ایجاد صندوق خرد زنان این قشر را وارد چرخه فعالیت کنیم.

 معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده به تحقق عدالت جنسیتی تاکید کرد و افزود: سامانه رصد و پایش شاخص‌های سند ارتقای وضعیت بانوان و خانواده در راستای سند مربوطه در حال تدوین است و بیشتر استان ها تدوین این سند را به پایان رسانده اند.

ابتکار اظهار داشت: در تلاش هستیم تا در این سند بخش های توسعه شهرستانی استان ها را نیز تعریف کنیم که هم اینک خراسان شمالی در این مهم توانسته اقدامات خوبی انجام دهد و به همین دلیل این استان در این خصوص الگوی کشور شده است.

 

۷۰ درصد اعتبارات به استان ها اختصاص یافت 

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد اعتبارات در سال ۹۹ این معاونت به استان ها اختصاص یافت اظهار داشت: پارسال از نظر جذب اعتبارات رشد بیش از سه برابری داشتیم اما باید با توجه به گستردگی این معاونت اعتبارات حوزه زنان برای ۱۴۰۰ افزایش یابد.

ابتکار افزود: طرح هایی از جمله تحکیم بنیان خانواده، ایجاد اشتغال برای زنان، افزایش مهارت آموزی این قشر در دست اجرا است که نیازمند جذب اعتبارات بیشتری در این حوزه ها است.

 معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه مسایل و مشکلات اجتماعی در تمامی جوامع حتی کشورهای پیشرفته نیز وجود دارد افزود: به طور مثال در فرانسه در هر هفته یک زن کشته می شد که هم اینک با شرایط کرونا حتی افزایش نیز یافته است.

وی با بیان اینکه مسایل اجتماعی به صورت مستمر وجود دارد اظهار داشت: باید مهارت آموزی زنان را افزایش دهیم.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز