کدخبر: 120 دوشنبه، 30 فروردین 1400 - 12:39 120 پرینت خبر
اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل:

بزرگترین کارخانه داروسازی شمال‌غرب کشور در اردبیل احداث می‌شود

image

استاندار اردبیل با اشاره به احداث بزرگترین کارخانه داروسازی منطقه (شمال غرب) در این استان گفت: فاز نخست این کارخانه با اشتغال زایی۳۰۰نفر در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش روشنای راه، اکبر بهنامجو در جریان بازدید از این مجموعه اظهارکرد: فاز اول این مجتمع تولیدی به منظور تولید قطعات پلاستیکی برای شربت و بسته‌بندی، مواد اولیه انواع داروهای گیاهی و نیز گرفتن اسانس گیاهان دارویی طراحی شده است.

او افزود: دستگاه‌های خط تولید تیوپ،  انواع پماد و کرم‌های مختلف تا ۱۵ روز دیگر نصب می‌شود و با پیشرفت فیزیکی بالای۹۰درصد با اشتغالزایی۳۰۰نفر افتتاح می‌شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: در حال حاضر ۲۰۰نفر در مراکز آموزشی برای راه اندازی فاز اول این کارخانه آموزش می‌بینند و بیش از۸۰۰نفر تا پایان امسال در فاز اول و دوم این مجموعه شاغل خواهند شد.

وی افزود : عملیات فیزیکی سوله‌های اصلی این واحد تمام شده و عملیات اجرایی محوطه سازی آن نیز آغاز و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد،  عملیات اجرایی بخش‌های دیگر هم در زیربنای ۸۰هزار متر زیربنا به زودی آغاز می شود.

بهنامجو  این مجموعه را ظرفیت بزرگی برای استان و کشاورزانی که در حوزه تولید گیاهان دارویی مشغول هستند بر شمرد وگفت: این کارخانه در نوع خود یک واحد صنایع تبدیلی است و در زمینه تولید داروهای گیاهی کار خود را آغاز می کند و برای اولین بار در منطقه کارخانه‌ای با این وسعت و در چند فاز مختلف احداث می‌شود.

وی گفت: این مجموعه در نوع خود بزرگترین و بهترین کارخانه با برند opd  بوده و در فاز دوم نیز تحت لیسانس  هلث‌اید انگلستان داروهای گیاهی و شیمایی و مایعات دارویی و همچنین کلیه ملزومات مورد نیاز دارویی را تولید خواهد کرد.

استاندار اردبیل ضمن تقدیر از سرمایه‌گذار این مجموعه بر همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی با  سرمایه‌گذاران در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها تاکید کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز