کدخبر: 12 پنجشنبه، 29 آبان 1399 - 13:43 12 پرینت خبر
سازمان تامین اجتماعی باری دیگر بر روی دوش اصحاب رسانه گذاشت

کمک دولتی حق بیمه کارفرمایان دفاتر استیجاری رسانه ها قطع شد

image

در بخشنامه ای که از سوی سازمان تامین اجتماعی صادر شده است برای فشار بر فعالین رسانه هایی که در دفاتر استیجاری فعالیت می کنند ،یارانه یا کمک دولتی آن دسته از فعالان رسانه ای که در دفاتر استیجاری فعالیت می کنند در صورت جابجایی مکان دفتر کار خود،از کمک دولتی حق بیمه کارفرما تا سقف ۵ نفر حذف می شوند.

سالهای بسیاری است که اصحاب رسانه و فعالان مطبوعاتی به عنوان بازوی کمکی و واسط میان مردم و دولت بدون هیچ چشم داشتی بخش بسیار بزرگی از بار فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... دولت را به دوش کشیده اند و همواره برای بقا و ثبات کشور و نظام در تلاش بوده اند اما این افسران جبهه آگاهی همواره در معرض بسیاری از آسیب ها و خطرها قرار گرفته اند و در خط نبرد حتا تهاجم فرهنگی با دشمنان هیچ گاه سنگر خویش را خالی نگذاشته اند اما بار گران مسایل و مشکلات معیشتی این قشر که همواره زبان گویای هم مردم و هم مسوولان بوده اند را هیچ گاه انگار جان پناهی نبوده است و برخی کج رفتاری های برخی مسوولان همواره این قشر فرهیخته کشور را در تندباد مصاع و مشکلات قرار داده است و در این ماههای کرونایی که جان بسیاری از همکاران ما در این عرصه حتا از دست رفت و یا ناخوش شد این بار خبری دیگر از سوی سازمان تامین اجتماعی کشور حال اصحاب رسانه کشور را بد کرد.

در بخشنامه ای که از سوی سازمان تامین اجتماعی صادر شده است برای فشار بر فعالین رسانه هایی که در دفاتر استیجاری کار فعالیت می کنند براساس این بخشنامه صادره از سوی سازمان تامین اجتماعی که تحت مسئولیت وزارت کار ،تعاون و تامین اجتماعی دولت تدبیر و امید!!! است ،یارانه یا کمک دولتی آن دسته از فعالان رسانه ای که در دفاتر استیجاری فعالیت می کنند در صورت جابجایی مکان دفتر کار خود،از کمک دولتی حق بیمه کارفرما تا سقف ۵ نفر حذف می شوند.

 گفتنی است این اقدام دولت دوازدهم در بدترین شرایط کاری و معیشتی خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در حال انجام است که قطعاً منجر به بیکاری و ورشکستگی کثیری از خبرنگاران و مدیران مسئول و دفاتر استیجاری شان خواهد شد.

 قابل تذکر است که دکتر شریعتمداری و حلقه مشاوران ایشان خود مدافع حقوق بشر و حقوق روزنامه‌نگاران و خبرنگاران و خواهان بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران هستند که یک سازمان تحت مسئولیت شان در حال نابودی زندگی صدها و شاید هزاران فعال رسانه‌ای در اقصی نقاط کشور می باشد.

 اینک ما مدیران مسوول،خبرنگاران و روزنامه‌نگاران استان البرز از دکتر روحانی ریاست جمهوری ، دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا مانع از این اقدام از بین برنده ی زندگی صدها و شاید هزاران فعال رسانه‌ای اعم از مدیران مسوول،خبرنگاران،رورنامه نگاران و…که در دفاتر استیجاری فعالیت دارند بشوند و نگذارند معیشت و زندگی این افسران جبهه فرهنگ دستخوش این نوع بخش نامه ها و مصوبات شود.

رضا عباس زاده - رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات البرز 

نویسنده: رضا عباس زاده

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز