کدخبر: 110 شنبه، 28 فروردین 1400 - 17:25 110 پرینت خبر
سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک:

تزریق واکسن اجباری نیست

image

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: خزانه‌دار فدراسیون کشتی باید مسائل مالی را به رییس فدراسیون آموزش دهد.

به گزارش روشنای راه، سیدرضا صالحی‌امیری در گفت و گویی رادیویی با برنامه تهران ورزشی در خصوص وضعیت برگزاری مسابقات المپیک توکیو بیان کرد: ژاپنی‌ها نگران شیوع دوباره کرونا هستند اما دولت آن‌ها سیاستی دارد که ورزشکاران یک هفته قبل از اول مرداد تا ۱۷ مرداد از دهکده خارج نشوند. باخ روز جمعه آخرین موضع خود را مبنی بر برگزاری حتمی المپیک اعلام کرد. 

وی در مورد اجباری بودن یا نبودن تزریق واکسن به ورزشکاران گفت: از نظر کمیته بین‌المللی المپیک هیچ اجباری وجود ندارد و تنها این کار توصیه شده است. آن‌ها اعلام کردند که حاضرند دو برابر کاروان المپیک واکسن رایگان در اختیار قرار بگذارند. حدود ۲۰۰ نفر تا کنون واکسن زدند و طی امروز و فردا بقیه هم واکسن تزریق می‌کنند تا کاروان دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشد. یکی دو نفر هم گفته‌اند واکسن نمی‌خواهیم که برای آنها قبل از اعزام اقدام می‌شود.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره پیش‌بینی خود از وضعیت مدال‌آوری ایران در المپیک اظهار کرد: ۵۸ سهمیه داریم و با سهمیه‌های کشتی قدم خوب و رو به جلویی برداشتیم. پیش‌بینی ما این است که حدود ۶۵ سهمیه داشته باشیم. در حال حاضر ۴۳ درصد سهمیه‌ها کسب نشده و فعلا نمی‌شود در مورد ورزشکاران ایرانی و رقبای آن‌ها قضاوت کرد.

صالحی‌امیری در خصوص لباس کاروان المپیک ایران گفت: از هزار و ۲۰۰ نفر نمونه‌کار دریافت کردیم اما در این مورد کار را به وزارت ارشاد سپردیم. در حال حاضر سه نمونه نهایی وجود دارد که یک نمونه برای المپیک، یک نمونه برای رویدادهای چین و یکی هم برای رویداد تایلند استفاده می‌شود. 

وی درباره درخواست بودجه بیشتر توسط علیرضا دبیر رریس فدراسیون کشتی تصریح کرد: از این فدراسیون تشکر می‌کنم که با تلاش‌های خود نتایج خوبی بدست آوردند. باید اجازه دهیم که کشتی با ثبات به المپیک برود. امیدوارم دبیر با خزانه‌دار فدراسیون جلسه بگذارد و مسائل مربوط به این کار را از او یاد بگیرد. او با مسائل بودجه‌ای و مالی آشنا نیست. ۸.۵ میلیارد تومان به حساب فدراسیون کشتی واریز کردیم و امضای خزانه‌دار را هم داریم.

رییس کمیته ملی المپیک اضافه کرد: دبیر ۵۵ میلیارد می‌خواهد اما کل بودجه ما برای فدراسیون‌ها برای ۵۲ فدراسیون، ۵۰ میلیارد است. ۸۰ میلیارد تومان بودجه برای برگزاری شش رویداد داریم که یعنی کل بودجه ما برای سال گذشته، ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است. برای سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۶۶ میلیارد در نظر گرفته شده است. ما نمی‌توانیم کل بودجه را به یک فدراسیون بدهیم. بودجه‌ها بر مبنای شاخصه‌ها توزیع شده و ما با هیچ مدیری بر سر بودجه، چانه‌زنی نداشتیم.

او خاطرنشان کرد: کشتی تا کنون هزار امتیاز کسب کرده که معادل چهار میلیارد تومان می‌شود. کسی که با حداقل برنامه ریزی آشنا باشد، می تواند این 50 میلیارد را به یک فدراسیون بدهد؟ کمیته ملی المپیک وظیفه دارد منابع ارزی و ریالی لازم برای برگزاری رویدادهای المپیکی را تامین کند. کمک‌های بسیار زیادی به کشتی داشتیم و در سال گذشته بالاترین مبلغ دریافتی در برگزاری اردوها و کمک‌های ویژه به فدراسیون کشتی بوده است. 

صالحی‌امیری در پایان اظهار کرد: هنوز از کشتی گزارشی در خصوص عملکرد دریافت نکردم. من با آن‌ها مکاتبه کردم و تقاضا داشتم تا منابع دریافتی فدراسیون از کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و سایر منابع را در سایت خود منتشر کنند. از آن‌ها خواستم تا شفاف‌سازی شده و همه از هزینه‌ها مطلع باشند اما تا کنون گزارش مستندی از فدراسیون کشتی ندیدم.. 

وی با بیان اینکه کمیته ملی المپیک کمک‌های مالی برای فدراسیون‌ها برای توسعه ورزش‌های قهرمانی خواهد داشت، عنوان کرد: کمک‌های جدی به کشتی داشتیم و سال گذشته بالاترین دریافتی سال‌های اخیر از کمیته در برگزاری اردوها و کمک‌های ویژه به این فدراسیون بوده است. همه فدراسیون‌ها برای تأمین نیازهای خود به سمت اسپانسرها می‌روند و این اتفاق برای کشتی هم افتاده است. این موضوع باید تقویت شود و همه برای برطرف شدن مشکلات کشتی باید کمک کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان اظهار داشت: تا امروز گزارشی از عملکرد کشتی دریافت نکردم. من با فدراسیون کشتی مکاتبه و تقاضا کردم منابع دریافتی فدراسیون از کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و سایر منابع را در سایت خود منتشر کنند تا شفاف شود و همه از نحوه هزینه مطلع باشند. با این حال فدراسیون گزارش مستندی ارائه نکرده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز