کدخبر: 103 پنجشنبه، 26 فروردین 1400 - 13:13 103 پرینت خبر
حسین رجب صلاحی، معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها:

درجه ۵۵ شهرداری کشور در سال ۹۹ ارتقاء یافت

image

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: طی سال ۱۳۹۹ درجه ۵۵ شهرداری در کارگروه ساماندهی درجه‌بندی شهرداری‌ها ارتقاء یافت و درجات جدید از سوی وزیر کشور به استانداران ابلاغ شد.

به گزارش روشنای راه، حسین رجب صلاحی افزود: درجه شهرداری ها به موجب دستورالعمل درجه بندی شهرداری های کشور از یک تا ۱۲ تعییین می شود و درجه بندی شهرداری ها باعث می شود ساختار تشکیلاتی شهرداری ها به تبع ابلاغ درجه جدید تغییر و نظام پرداخت حقوق به شهرداران هم ارتقاء می یابد.

وی ادامه داد: مدارک و مستندات درجه بندی شهرداری ها در کارگروه ساماندهی درجه‌بندی شهرداری‌ها در معاونت امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بررسی و ارتقاء درجه تصویب و درجات جدید از سوی وزیرکشور ابلاغ می شود.

رجب صلاحی در خصوص درجات ابلاغ شده طی سال ۱۳۹۹ گفت: در سال گذشته درجه شهرداری های شیروان در استان خراسان شمالی، ایذه در استان خوزستان و ابهر در استان زنجان به ۹ ارتقاء یافت.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: درجه شهرداری های سراوان در استان سیستان و بلوچستان، کنگاور در استان کرمانشاه، فریدون کنار در استان مازندران، بندرترکمن در استان گلستان و محمدیه در استان قزوین به هشت ارتقاء پیدا کرد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ همچنین درجه شهرداری های اردستان و گزبرخوار در استان اصفهان، مهران در استان ایلام، نصیر شهر و قیام دشت در استان تهران، ملکان در استان آذربایجان شرقی، گتوند در استان خوزستان و بردسکن و خواف در استان خراسان رضوی به ۷ ارتقاء یافت.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، شهرداری هایی که چهار سال از زمان ابلاغ آخرین درجه آنها گذشته، می توانند پیشنهاد ارتقاء درجه خود را بعد از تایید استانداری به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ارسال کنند.

رجب صلاحی افزود: ارتقاء درجه شهرداری ها به استناد تبصره (۳) ماده (یک) آئین نامه حقوق و مزایای شهرداران مصوب (۱۳۷۰/۴/۱) هیات وزیران و اصلاحیه های بعدی آن و بر اساس شیوه نامه و عوامل ناظر بر درجه بندی شهرداری ها که طی نامه شماره (۳۴۷۹ مورخ ۹۴/۱/۱۹) به تائید سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت کشور رسیده، انجام می شود.

وی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به منظور کاهش تردد و مراجعه حضوری، در سال ۱۳۹۹ سامانه درجه‌بندی شهرداری‌ها توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور راه اندازی شد.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: با راه‌اندازی این سامانه، از این پس شهرداری ها صرفا از طریق بارگذاری اطلاعات و مستندات موردنیاز در این سامانه، می توانند از آخرین وضعیت درجه شهرداری خود آگاه شوند و ثبت اطلاعات توسط شهرداری ها، بررسی مدارک توسط استانداری، تأیید، عدم تأیید، امکان ویرایش، ارائه کدرهگیری برای پیگیری تقاضا و امکان اخذ گزارش‌های مدیریتی؛ صرفا از طریق این سامانه صورت می گیرد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

آخرین اخبار
پایگاه خبری شهروندالبرز
پایگاه خبری نوژان نیوز
مؤلف نیوز
پایگاه خبری ویدانیوز